Instagram – yra viena populiariausių nuotraukų ir kitokio vaizdinio turinio dalinimosi socialinis tinklas.
RAIT – rinkos ir socialinių tyrimų profesionalai atliko tyrimą apie socialinius tinklus ir kaip žmonės jais naudojasi. Buvo atliktas kiekybinis tyrimas – internetinė apklausa. Tikslinė grupė – 419 Instagram naudotojai Lietuvoje. Tyrimas atliktas – 2020 m. gruodį – 2021 m. sausį.
Taigi, tyrimas parodė tokius rezultatus:
95% – respondentų turi IG paskyrą.
5% turėjo, bet per paskutinius 6 mėn. nustojo naudotis.
Respondentai dažnai naudojasi IG:
85% naudoja kasdien
15% naudoja bent kelis kartus per savaitę
IG yra erdvė sužinoti apie žinomų žmonių gyvenimus:
97% seka bent vieno žinomo žmogaus profilį
3% neseka nei vieno žinomo asmens profilio
IŠVADOS ir REKOMENDACIJOS
- Socialiniai tinklai yra svarbus informacinis šaltinis renkantis prekes ar paslaugas. Jaunos merginos (16-25 m.) statistiškai reikšmingai dažniau teigia, kad Instagram joms yra pirmasis informacijos šaltinis.
- Dauguma (70%) gyventojų seka arba lanko įmonių soc. tinklų paskyras.
- Vystant įmonės / prekės ženklo socialinių tinklų paskyras svarbu atsižvelgti į skirtingus vartotojų profilius.
- Vartotojų lojalumas prekės ženklams yra labai jautrus – vartotojai yra linkę „rinktis iš naujo“.
- Turint omenyje populiarėjančią „cancel“ politiką, svarbus dėmesys įmonių / influencerių skelbiamo turinio patikimumui ir aktualumui.
- Pasitikėjimas nuomonių formuotojais, prekės ženklais / sektoriais turi reikšmingą įtaką vartotojų pasirinkimams. Kilus abejonėms dėl turinio patikimumo, didžioji dalis gyventojų nustotų sekti nuomonės formuotoją.
- Net trečdalis (33%) „Instagram“ turėtojų pasinaudoja nuomonės formuotojų pasiūlymais soc. tinkluose.
- Nuomonės formuotojai užima svarbią vietą prekinių ženklų pozicionavime, tačiau gyventojai patikimiausia informacija laiko tą, kurią gauna iš savo pažįstamų, o ne nuomonės formuotojų.
- Draugų / pažįstamų rekomendacijos turi didžiulę įtaką vartotojų apsisprendimams, todėl „mikroinfluencerių“ įtraukimas tampa vis aktualesnis.
- Svarbu preciziškai įvertinti nuomonės formuotojo tinkamumą prekės ženklui, atsižvelgiant kokių demografinių ir psichografinių savybių žmonės juos seka.
Apie Instagram influencerius – jų sekėjų pomėgius ir įsitraukimą į jų kuriamą turinį galite sužinoti apsilankę šiame puslapyje – MIGHTY SCOUT.