Galima išskirti 4 pagrindinius tyrimus su kuriais susiduria kiekvienas marketingo specialistas savo darbe:
- Slapti pirkėjai
- Klientų apklausos
- Stebėjimas
- Vartotojų nuomonių tyrimai
Slaptų pirkėjų tyrimai gali būti atliekami tiek fizinėje, tiek elektroninėje parduotuvėje.
Kai atliekamas slapto pirkėjo tyrimas fizinėje parduotuvėje svarbu:
- Situacijos aprašymas. Reikia aprašyti bendrą situaciją: kas vyko aptarnavimo vietoje, kai Jūs įėjote, kiek buvo aptarnaujančių darbuotojų, su keliais iš jų bendravote, parašyti, kokiomis prekėmis ar paslaugomis domėjotės, kaip prasidėjo, vyko ir baigėsi aptarnavimo procesas.
- Aplinka. Čia svarbūs tokie aspektai – ar prekybos vieta buvo tvarkinga, švari? Ar prekių kainos/kainoraštis buvo aiškūs? Jei parduotuvėje tvarkomasi, ar tai vyksta
korektiškai ir netrikdo kokybiško aptarnavimo? - Darbuotojo išvaizda. Ar darbuotojo išvaizda buvo tinkama klientams aptarnauti? Koks buvo pirmas kontaktas su darbuotoju? Kaip greitai buvote pastebėtas? Ar darbuotojas pasisveikino, ar pradėjo pokalbį? Ar nusišypsojo?
- Poreikių aiškinimasis. Ar darbuotojas atidžiai Jūsų klausėsi? Ar darbuotojas aiškinosi Jūsų poreikius?
- Bendro pasitenkinimo vertinimas. Ką dar pastebėjote? Kaip bendrai vertinate savo vizitą?
- Ar būdamas realiu klientu įsigytum paslaugą ar prekę?
Kai slapto pirkėjo tyrimas atliekas internetinėje svetainėje, svarbu atsižvelgti į šiuos dalykus:
- Kaip lengva rasti įmonės kontaktus pagal raktinius žodžius;
- Įvertinti įmonės vietą Google pagal raktinius žodžius;
- Įvertinti reikiamų kontaktų pagal paslaugas pasiekiamumą įmonės tinklapiuose;
- Pasirinkti kontaktavimo formą (telefonu arba el. paštu/www forma) ir susisiekti su įmone, prašant pateikti pasiūlymą tam tikroms paslaugoms menamiems subjektams;
- Gauti pasiūlymą raštu bei įvertinti jo vizualumą ir aiškumą;
- Įvertinti bendravimo telefonu patrauklumą;
- Neatsakyti į pateiktą pasiūlymą ir laukti kontrolinio susisiekimo;
- Įvertinti laiką per kurį atliktas (ir ar atliktas) kontrolinis susisiekimas;
- Įvertinti subjektyvią nuomonę, susidariusią po proceso, atsakant į klausimą „Ar rinktumėtės paslaugas?“
Klientų apklausos skirstomos į:
- Klientų pasitenkinimo tyrimai.
- Naujos paslaugos įvedimo tyrimai.
- Noras išsiaiškinti, ką klientas galvoja.
- Exit interviu.
Vartotojų nuomonės tyrimai skirstomi į:
- Rinkos tyrimai.
- OMNIBUS.
- Internetinės apklausos.
Norint daugiau sužinoti apie vartotojų pasitenkinimo tyrimus – marketingo mokymai Jums gali padėti.