Pagrindiniai tyrimai marketinge

Klientų pasitenkinimo tyrimai

Galima išskirti 4 pagrindinius tyrimus su kuriais susiduria kiekvienas marketingo specialistas savo darbe:

  • Slapti pirkėjai
  • Klientų apklausos
  • Stebėjimas
  • Vartotojų nuomonių tyrimai

Slaptų pirkėjų tyrimai gali būti atliekami tiek fizinėje, tiek elektroninėje parduotuvėje.

Kai atliekamas slapto pirkėjo tyrimas fizinėje parduotuvėje svarbu:

  • Situacijos aprašymas. Reikia aprašyti bendrą situaciją: kas vyko aptarnavimo vietoje, kai Jūs įėjote, kiek buvo aptarnaujančių darbuotojų, su keliais iš jų bendravote, parašyti, kokiomis prekėmis ar paslaugomis domėjotės, kaip prasidėjo, vyko ir baigėsi aptarnavimo procesas.
  • Aplinka. Čia svarbūs tokie aspektai – ar prekybos vieta buvo tvarkinga, švari? Ar prekių kainos/kainoraštis buvo aiškūs? Jei parduotuvėje tvarkomasi, ar tai vyksta
    korektiškai ir netrikdo kokybiško aptarnavimo?
  • Darbuotojo išvaizda. Ar darbuotojo išvaizda buvo tinkama klientams aptarnauti? Koks buvo pirmas kontaktas su darbuotoju? Kaip greitai buvote pastebėtas? Ar darbuotojas pasisveikino, ar pradėjo pokalbį? Ar nusišypsojo?
  • Poreikių aiškinimasis. Ar darbuotojas atidžiai Jūsų klausėsi? Ar darbuotojas aiškinosi Jūsų poreikius?
  • Bendro pasitenkinimo vertinimas. Ką dar pastebėjote? Kaip bendrai vertinate savo vizitą?
  • Ar būdamas realiu klientu įsigytum paslaugą ar prekę?

Kai slapto pirkėjo tyrimas atliekas internetinėje svetainėje, svarbu atsižvelgti į šiuos dalykus:

  • Kaip lengva rasti įmonės kontaktus pagal raktinius žodžius;
  • Įvertinti įmonės vietą Google pagal raktinius žodžius;
  • Įvertinti reikiamų kontaktų pagal paslaugas pasiekiamumą įmonės tinklapiuose;
  • Pasirinkti kontaktavimo formą (telefonu arba el. paštu/www forma) ir susisiekti su įmone, prašant pateikti pasiūlymą tam tikroms paslaugoms menamiems subjektams;
  • Gauti pasiūlymą raštu bei įvertinti jo vizualumą ir aiškumą;
  • Įvertinti bendravimo telefonu patrauklumą;
  • Neatsakyti į pateiktą pasiūlymą ir laukti kontrolinio susisiekimo;
  • Įvertinti laiką per kurį atliktas (ir ar atliktas) kontrolinis susisiekimas;
  • Įvertinti subjektyvią nuomonę, susidariusią po proceso, atsakant į klausimą „Ar rinktumėtės paslaugas?“

Klientų apklausos skirstomos į:

  • Klientų pasitenkinimo tyrimai.
  • Naujos paslaugos įvedimo tyrimai.
  • Noras išsiaiškinti, ką klientas galvoja.
  • Exit interviu.

Vartotojų nuomonės tyrimai skirstomi į:

  • Rinkos tyrimai.
  • OMNIBUS.
  • Internetinės apklausos.

Norint daugiau sužinoti apie vartotojų pasitenkinimo tyrimus  – marketingo mokymai Jums gali padėti.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn