Sėkmingos verslo istorijos

prekes zenklas

AMAZON.COM VERSLO SĖKMĖS ISTORIJA

1994 metais Jeffrey Bezosas sukūrė interneto svetainę www.amazon.com, kurioje buvo galima labai paprastai užsisakyti per 2,5 milijono knygų, be to, neretai pigiau nei knygynuose. Amazon svetainėje taip pat buvo atliktas dar vienas novatoriškas veiksmas: užsisakęs knygą asmuo iš karto gaudavo sąrašą kitų knygų, kurios galbūt galėtų jį dominti. Taip pat klientui buvo pranešama apie naujas jo mėgstamų autorių knygas ir pateikiama profesionalių kritikų apžvalgos bei skaitytojų atsiliepimai.

IKEA VERSLO SĖKMĖS ISTORIJA

IKEA steigėjas Ingvaras Kampradas pasakoja: „pasibaigus Antrajam pasauliniam karui pastebėjau, kad daugybė jaunų šeimų Švedijoje labai sunkiai išgali įsigyti vietinės gamybos baldus dėl itin didelės kainos. Tokią kainą lėmė labai gera kokybė ir didelė mažmenininkų, kurie praktiškai tarpusavyje net nekonkuravo, marža. Jauni žmonės turėjo arba mokėti dideles palūkanas, arba pirkti gerokai prastesnius užsienietiškus baldus. Mačiau galimybių siūlyti aukštos kokybės baldus už daug mažesnę kainą“. Kamprado kainų mažinimo strategiją sudarė penkių taupymo kelių kombinacija:
1. Mažmeninės prekybos kompanija iš karto turėtų pirkti ar užsakyti didelį kiekį baldų;
2. Baldai turėtų būti konstruojami iš dalių, todėl transportuojant būtų galima jų daugiau sutalpinti ir gerokai sutaupyti;
3. Surinktus baldus klientai galėtų pamatyti specialiose patalpose, patys sandėliuose išsirinktų reikalingas detales, sumokėtų ir patys jas parsivežtų namo, taip dar kartą sutaupydami;
4. Klientai patys susimontuotų baldus ir taip atpigintų gamybos sąnaudas;
5. IKEA parduotuvės turėtų parduoti prekes su nedideliu antkainiu ir siūlyti platų asortimentą, skirtingai nei dauguma švedų gamintojų, kurie teikia prekes nedideliais kiekiais, bet su dideliu antkainiu.
Dėl tokios strategijos IKEA jau savo veiklos pradžioje parduodavo baldus 20 procentų pigiau nei konkurentai ir gaudavo didelius pelnus.

BMW SĖKMĖS ISTORIJA

BMW praktikavo vartotojo lygmens rinkodarą. Tai yra, kad kompanija koncentruoja į kiekvieną klientą, palaikydama su juo ryšius ir savo siūlymus taikydama kaip tik jam. BMW kompanija savo interneto svetainėje suteikia galimybę potencialiems pirkėjams susikurti tokiomis savybėmis pasižyminčius automobilius, kokių jie pageidauja.

DELL COMPUTER VERSLO SĖKMĖS ISTORIJA

Dell Computer sėkmė slypi tame, kad jie pasirinko kitokią strategiją nei jos konkurentai. Kompanija sukūrė kompiuterių prekybos telefonu strategiją, o ne dirbo per mažmenininkus. Be to, sugebėjo išplėtoti puikią tiesioginę ir duomenų bazės marketingą bei sugebėjo įtikinti klientus, kad jos paslaugos ir kainos – geriausios. 
Toliau savo sėkmę tęsė, kad pradėjo kompiuterių prekyba internetu.
Šiuo metu Dell kompanija yra išties sėkminga ir Dell kompiuterių prekybos internetu dienos apyvarta siekia milijonus dolerių.

NIKE VERSLO SĖKMĖS ISTORIJA

Kokia gi Nike sėkmės istorija, kodėl šis prekės ženklas vis dar išlieka lyderiu?

Praėjus daugiau nei 50 metų nuo sėkmingos verslo pradžios, kai bendrovė „Nike“ ėmė tiekti aukštos kokybės avalynę rimtiems sportininkams, ji vis dar išlieka tarp šios pramonės šakų lyderių. „Nike“ marketingui visuomet pasitelkiami geriausi sportininkai; įmonė vadina šį principą „įtakos piramide“: geriausią prekę ir prekės ženklą reklamuoja geriausi sportininkai, kurių pasirinkimą lemia jų sportiniai nuopelnai ir elgsena. Viena sėkmingiausių „Nike“ reklamos kampanijų „Just Do It“ („Padaryk tai“) skelbė, kad sportas stiprina pasitikėjimą savimi – tuo ragindama sporto entuziastus siekti savo tikslų. Dar vienas sėkmingas Nike žingsnis – sporto renginių, tokių kaip futbolo ar golfo varžybos, organizavimas.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn