Socialiniai tinklai ir jų bruožai

Socialiniai tinklai

Pinterest:

  • Sunkiai Lietuvai suprantamas socialinis tinklas.
  • Nuotraukų ir paveikslėlių dalinimosi platforma.
  • Galima rasti paveikslėlius pagal raktinius žodžius.
  • Ypač tinka namų dizaino, mados, patiekalų, pramogoms, kelionių nuotraukų idėjoms.
  • Daugiausiai naudojamas 35-44 m. amžiaus moterų.

Google+

  • Atsirado 2011 metais, kaip konkurentas Facebook.
  • 2019 metais šis socialinis tinklas oficialiai uždarytas.
  • Paskutinį kirtį sudavė duomenų nutekėjimas per „Cambrige Analytica“ skandalą.

Foursquare:

  • 2009 metais startavo.
  • Foursquare yra išmaniųjų telefonų programėlė, paremta vietos nustatymo principu.
  • Foursquare turi virš 20 milijonų registruotų vartotojų iš viso pasaulio ir šis skaičius sparčiai auga.
  • Lietuvių retokai naudojamas, tačiau užsienyje itin populiarus soc. tinklas.
  • Tai platforma, kuri veikia panašiai kaip TripAdvisor, tačiau šalia vertinimų ir atsiliepimų, programėlė leidžia pasižymėti vienoje ar kitoje vietoje, o jūsų Foursquare draugai gauna informaciją apie jūsų lankomas vietas ir paliktus atsiliepimus.
  • Foursquare teikiamas funkcijas: patogu bendrauti su draugais, labai lengva atrasti naujas vietas ir svarbiausia – galima atrakinti specialius įmonių pasiūlymus: akcijas, nuolaidas ir t.t
  • Tai maisto, pramogų platforma.

Twitter:

  • Įkurtas 2006 metais.
  • Labai populiarus užsienyje (ypač – š. Amerikoje), tačiau dar visiškai „neprasimušęs“ Lietuvoje.
  • Jis verslui aktualus tik tuo atveju, jei paslaugos orientuotos į užsienį.
  • Vartotojų vidutinis amžius yra 18–29 metai, tai 53 proc. vyrų ir 47 proc. moterų. 
  • Priešingai nei kituose socialiniuose tinkluose, kur įprasta praktika yra pasidalinti 1-2 žinutėmis per parą, Twitter vartotojai tai daro po 5-10 ar net 20 kartų per dieną.
  • Vienos žinutės gyvavimo ciklas yra vos iki 20 minučių. Vėliau ji tiesiog pradingsta sraute ir paprasčiausiai tampa nebematoma.
  • Realaus laiko platforma. Kiekvieną sekundę šioje platformoje yra išsiunčiami 6000 pranešimų.
  • Įdomu stebėti užsienio veikėjus ir politikus.
  • Kiekvienos žinutės apribojimas iki 140 simbolių.
  • Šios platformos savybė yra #grotažymės (hashtags).

Snapchat:

  • Sukurtas 2011 metais.
  • Vaizdo įrašų ir nuotraukų dalinimosi socialinis tinklas.
  • Snapchat programėlė leidžia kurti greitai dingstančias žinutes, nuotraukas ar vaizdo įrašus siųsti tiesiogiai savo draugams arba paskyros sekėjams.
  • Turinys išlieka labai trumpą laiką (24 val.).
  • Lietuvoje daugiausia naudojasi jaunimas iki 15 metų.
  • Pasaulyje – 1995-2010 m. gimę.
  • Jis reklamuojamas kaip „naujos rūšies kamera“, nes pagrindinė funkcija yra fotografuoti ar filmuoti, filtrai, objektyvai ar kiti efektai.
  • Facebook nesnaudžia ir kuria tokias pačias ar panašias funkcijas.

VK:

  • Įkurtas 2006 metais.
  • VK – didžiausias socialinis tinklas Rusijoje, Baltarusijoje bei Kazachstane.
  • Taip pat plačiau naudojamas ir kitose buvusiose Sovietų Sąjungos šalyse.
  • VK turi 100 milijonų bent kartą per mėnesį prisijungiančių vartotojų.
  • Rusijos feisbuku vadinamas VK yra didžiausias socialinis tinklas Europoje, turintis daugiau nei 350 mln. narių.
  • Socialinis tinklas „VK“ – projektas, kuris padeda žmonėms išreikšti savo nuomonę ir surasti norimą auditoriją. Galima bendrauti su plačiąja bendruomene ar palaikyti ryšį su draugais ir šeima.
  • Daugiau nei 60 procentų vartotojų yra vyresni nei 25 metų.

Linkedin:

  • Profesionalų tinklas.
  • Kiekvienas aukštas pareigas rimtoje kompanijoje užimantis asmuo įprastai yra randamas ir LinkedIn’e. Kas 10 narys yra vadovas.
  • Socialinis tinklas, orientuotas į aukšto lygio profesionalus.
  • Jei jūs dirbate B2B sektoriuje – pardavimai LinkedIn tinkle yra realūs.
  • Linkedin – vartotojų vidutinis amžius yra 18–49 metai.
  • 54 proc. jungiasi kompiuteriu.
  • Šiame socialiniame tinkle žmonės save pozicionuoja tik iš profesinės pusės, aptarinėja ir domisi temomis susijusiomis su jų veiklos sritimi, augina savo pažinčių ratą, o taip pat administruoja ir verslo puslapius.
  • Linkedin – puiki vieta ieškoti partnerių, rėmėjų  ar klientų.  
  • 80 proc. šiltųjų B2B klientų socialiniuose tinkluose ateina iš „LinkedIn“.
  • Šiame tinkle įmonė gali formuoti savo įvaizdį profesinėje erdvėje, dalytis įžvalgomis, megzti pardavimų pažintis ir medžioti naujus darbuotojus.

Youtube:

  • Youtube – populiariausia pasaulyje vaizdo įrašų dalinimosi platforma.
  • Vienintelis turinio formatas yra vaizdo įrašai. 
  • Tai muzikos grotuvasnaujienų šaltinis, net filmų talpykla.
  • Dažniausiai tai talpykla turiniui, kuris naudojamas kituose socialiniuose tinkluose bei svetainėse.
  • Svarbu žinoti ir tai, kad reklama youtube leidžiama ne is Youtube o „Google Ads” platformos.
  • Vartotojų vidutinis amžius yra 25–44 metai, tai 55 proc. vyrų ir 45 proc. moterų.
  • Vidutinis laikas praleistas šiame socialiniame tinkle ilgiausias iš visų, net 60 min per dieną.
  • Norint padidinti savo įmonės žinomumą Youtube  kelti informacinį, edukacinį turinį.
  • Youtube labai glaudžiai susijusi su Google paieška. Todėl įkėlus “how to” tipo aiškinamuosius vaizdo įrašus yra labai didelė tikimybė aplenkti gerai suoptimizuotus interneto puslapius ir google paieška gali gana aukštai pateikti jūsų vaizdo įrašą.
  • Jeigu norite leisti reklamą šiame tinkle, nepamirškite,  kad dauguma Youtube naudoja kaip foną, įsijungia, muziką ar podcastus ir palieka šią platformą kitame skirtuke, arba dirba kitus darbus, todėl perkant reklamą šiame socialiniame tinkle labai didelį dėmesį paskirti garso takeliui.  

Instagram:

  • Labai populiarus socialinis tinklas.
  • Jauna auditorija, kuri giriasi savo draugams gautomis dovanomis, aplankytomis vietomis ar tiesiog dalinasi savo selfiais.
  • Šis socialinis tinklas yra UNIKALI vieta turintiems parodyti ką nors gražaus.
  • Drabužių brandai, madingi aksesuarai, maistas, turizmo priemonės bet kas, kas pataiko į jaunų, energingų, madų besivaikančių jaunų žmonių auditoriją.
  • Skaičiuojama, kad 90 proc. visų „Instagram“ vartotojų sudaro žmonės iki 35-erių metų.
  • Aktyviausi jų yra 18–24 metų amžiaus
  • 42 proc. vyrų ir 58 proc. moterų.
  • Beveik visi vartotojai Instagram naudojasi per mobiliąją programą.
  • Įdomu tai, kad net 53 proc. vartotojų instagrame seka prekės ženklus.
  • Į Instagram kiekvieną dieną yra įkeliama daugiau nei 100 mln. nuotraukų, o jos surenka daugiau nei 3,5 mlrd. „patinka“ paspaudimų.
  • Didelę jų dalį surenka vadinamieji influenceriai, kurių – vis daugėja.

Facebook:

  • Tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse lyderio pozicija atitenka Facebook.
  • Iš esmės tai vienintelis tinklas, kuris tinka bet kokiai paslaugai ir leidžia pasiekti bet kokius vartotojus.
  • Vidutiniškai vienas Facebook vartotojas praleidžia daugiau nei 58 minutes per dieną.
  • Paskyras jame turi net trečdalis viso pasaulio populiacijos.
  • Būtent šioje platformoje turite galimybę dalintis įvairiausio formato turiniu.
  • Reklama jame nekainuoja brangiai.
  • Vartotojų amžiaus diapozonas labai platus, dauguma vartotojų nuo 18–49 metų!
  • Šiame socialiniame tinkle nedominuoja nei viena lytis, auditoriją sudaro 52 proc. vyrų ir 48 proc. moterų.
  • Didžioji dalis vartotojų jungiasi per mobiliąją programą.
  • Įdomu žinoti tai, kad net 30 proc. mažmeninių prekių pirkėjų internete, savo prekę teigia atradę būtent feisbuke.
  • 900 mln. žmonių naudojasi Facebook’u, pusė iš jų – kasdien.
  • 250 mln. nuotraukų kasdien įkeliama į Facebook’ą.

Tik Tok:

  • Panašu į Youtube, tik skiriasi video ilgis.
  • Kūrybinė ir pramoginė platforma.
  • Jokios registracijos.
  • Tai muzikos vaizdo įrašai, komedijos eskizai, šokiai, reakcijos į tendencijas bei kita veikla.
  • 155 šalyse veikia.
  • 75 kalbos.
  • Patenka į top10 atsiųstų appsų.
  • Saviraiškos erdvė.
  • 9 iš 10 kasdien prisijungia.
  • Įsitraukimo rodikliai – kas trečias kuria turinį, kiti stebi.
  • Pati programėlė nuspėja, kas jums gali būti aktualu.
  • Turinys neturi būti išpuoselėtas.
  • 15 s. video visa esmė.
  • Puikiai veikia iššūkių siūlymai.
  • „Tik Tok“ šiuo metu naudoja apie 800 mln. žmonių visame pasaulyje.
  • Per dieną video formato įrašai čia peržiūrimi apie 1 mlrd. kartų.
  • Statistinis programėlės vartotojas per dieną joje praleidžia apie 52 min.

Nori sužinoti daugiau apie socialinių tinklų galimybes ir kaip juos pritaikyti versle – marketingo mokymai atsakys į šiuos klausimus.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn