Nuo išsikeltų marketingo tikslų priklauso ir marketingo strategijos kryptis bei pasirinktos reklamos priemonės, kanalai.
Marketingo kompleksas (4P) – tai visuma tarpusavyje susijusių veiksmų ir sprendimų, kuriais siekiama patenkinti vartotojų poreikius ir pasiekti organizacijos marketingo tikslus:
- PRODUCT (produktas). Savybės, išskirtinumas, naudos, funkcijos.
- PRICE (kaina). Ne tik Jūsų, bet ir konkurentų palyginti.
- PLACE (paskirstymo kanalai). Prekybos taškai, vieta, el. parduotuvė.
- PROMOTION (rėmimas, reklama).
- PROCESSER (procesai). Paslaugų, produktų kūrimas, tiekimas, pardavimo strategijos.
- PEOPLE (žmonės). Tikslinė auditorija, personalas.
Marketingo tikslai gali būti:
Rinkos plėtimas;
Pardavimų mastų didinimas;
Žinomumo didinimas;
Informuoti apie naują produktą;
Priminti apie produktą, organizaciją;
Formuoti įvaizdį;
Didinti verslo vertę;
Didinti pirkėjų lojalumą.
Kuo aiškesni tikslai su tiksliai įvardintais KPI‘s, tuo parengta strategija turės didesnę galimybę būti sėkminga.
Tikslų pavyzdžiai:
• 5 000 naujų vartotojų, kurie įsijungė programėlę.
• Padidėjęs organinis srautas 3 kartus nuo gruodžio mėnesio.
• Vidutinis pirkinio krepšelis padidėjo 15% iki 52 EUR
KPI‘s, kuriuos galima matuoti:
• Paspaudimai – srautas į svetainę.
• Paspaudimo rodiklis.
• Išlaidos.
• MUP – mokestis už paspaudimą.
• Atmetimo rodiklis.
• Kiek puslapių klientai atverčia svetainėje.
• Kiek laiko praleidžia.
• Konversijos (kontaktai).
• Konversijos rodiklis.
• Pagalbinės konversijos.
• Svetainės pozicijos organinėje Google paieškoje.
• Matomumas
• Peržiūros
• Įsitraukimas
• Pardavimai
• Pirkinio vertė
• Paspaudimai
• Pasiekiamumas
• Unikalus pasiekiamumas
Marketingo mokymai padės daugiau sužinoti apie tai, kokių klaidų marketinge nedaryti, kaip pasiruošti sėkmingo verslo startui ir kokios yra esamo verslo išlaikymo subtilybės.